לא חסרות כיום פלטפורמות, שמקלות על בניית חנויות וירטואליות באינטרנט. אבל דווקא בגלל שיש הרבה פלטפורמות שמתאימות לבניית חנות ללא עזרה, זה עלול לגרום לטעויות בדרך. משום כך, הדבר הראשון שכדאי להביא בחשבון זה שלא כל הפלטפורמות פועלות אותו הדבר ומציעות אותו הדבר. למשל, ישנן פלטפורמות גמישות, שבהן אפשר מתי שרוצים לקחת את החנות ולעבור לפלטפורמה מתחרה. ישנן פלטפורמות אחרות, שבהן מרגע שהקמתם חנות, אתם "כבולים" לפלטפורמה ולא יכולים לעבור לפלטפורמה אחרת. מסקנה – קודם כל התעמקו במאפיינים של לפחות כמה פלטפורמות שונות. רק לאחר מכן בחרו פלטפורמה או התייעצו עם מומחה לבניית חנויות מקוונות.
דגש לבניית חנות ממותגת
לפני בניית חנות מסחר באינטרנט, שאלו את עצמכם האם אתם רוצים חנות ייחודית וממותגת. במידה ואין לכם כוונה למתג את החנות או להפוך אותה למיוחדת בהמשך, תוכלו להשתמש בתבניות מוכנות לבניית חנויות מסחר. מרבית הפלטפורמות מאפשרות להשתמש בתבניות כאלה. אך חשוב להביא בחשבון שתבניות כאלה לא יאפשרו לכם בהמשך להכניס שינויים גדולים בעיצוב החנות. אם רוצים חנות ממותגת, ייחודית ומושקעת, תבניות בחינם לא ישיגו את המטרה. בניית חנות בעזרת בונה אתרים מקצועי תאפשר בנייה על פי מפרט רצוי, ללא התפשרות על אופי הדפים והמסכים.
חנות רספונסיבית – מה זה אומר ולמה חשוב
בניית חנות מסחר באינטרנט במיטבה, זה אומר בניית חנות רספונסיבית. משמעות הדבר היא בניית חנות שתפעל בצורה חלקה ומהירה, על כל סוגי המסכים והמכשירים. חנות מסוג זה פועלת היטב במסכים קטנים כגון סמרטפונים וגם במסכי מחשבי או טאבלטים.
טובים השניים – בנייה וקידום החנות
בניית חנות מסחר באינטרנט נועדה לאפשר לכם למכור כמה שיותר. זה נשמע מובן מאליו, אך יש משהו שכדאי לומר שהוא פחות מובן מאליו. כבר בשלב בניית החנות, ניתן לתכנן אותה כך שתהיה מותאמת לקידום אונליין. חנות מסוג זה תקודם בצורה אפקטיבית יותר בגוגל ואף בפלטפורמות משלימות. חנות שבונים על פי כללי SEO, מותאמת מהרגע הראשון לאלגוריתם של גוגל. המשמעות היא – חשיפה רחבה בפני קהל יעד רלוונטי.